Gwardia Wrocław niejednokrotnie już udowadniała, że to klub oparty na zdrowych zasadach, ale także dobrze prosperująca machina potrafiąca pozyskać kolejnych Partnerów. Ekwiwalent medialny klubu w zakończonym sezonie wyniósł blisko 10 mln złotych.
Głównym kołem napędowym medialności wrocławskiego klubu był internet. Podczas sezonu 2020/21 powstało 2841 materiałów dotyczących Gwardii Wrocław. Klub zaistniał w mediach takich jak Interia.pl, Onet.pl, czy też bardziej specjalistycznych portalach – Siatka.org, PolsatSport.pl, czy SportoweFakty.wp.pl. Ekwiwalent reklamowy wyniósł w przypadku internetu blisko 4,2 mln złotych.
Nie mniej istotną rolę odegrała prasa. W gazetach – takich jak Przegląd Sportowy, czy Słowo Sportowe – powstało łącznie 1101 materiałów dotyczących „Gwardzistów”. W tym wypadku ekwiwalent reklamowy sięgnął poziomu ponad 3 mln złotych.
Gwardia Wrocław coraz odważniej wchodzi także do telewizji. Materiały wideo realizowane przy współpracy z naszym klubem opiewały łącznie na kwotę blisko 1,9 mln złotych. 48 – tyle razy kibice mogli oglądać filmy, kulisy i inne materiały wideo dotyczące siatkarzy, których domem jest Hala Orbita. Warto wspomnieć, że mecz z BBTS Bielsko Biała obejrzało na antenie TVP Sport aż 73 253 kibiców!
Nieocenione okazało się być także radio. 348 materiałów przyniosło łącznie ekwiwalent medialny sięgający blisko 400 tys. złotych. To pokazuje i udowadnia, że wrocławianie – i nie tylko – chętnie słuchają o Gwardii Wrocław.
Klub stawia także na rozwój social mediów. To najprostsza i najszybsza droga prowadząca do młodego kibica, chcącego dowiedzieć się czegoś więcej. Sezon 2020/21 był pod tym względem rekordowy. Powstało 4199 materiałów w social mediach takich jak Facebook, Instagram, czy Twitter. W tym przypadku ekwiwalent medialny wyniósł ponad 208 tys, złotych.
– Jesteśmy pewni swoich działań i pracy marketingowej, dzięki której z roku na rok podnosimy wartość marki Gwardia Wrocław. Niezależna firma Sponsoring Insight wyceniła nasz Klub na wartość 9 761 806,00 zł! To skok o 200% względem poprzedniego sezonu – mówi prezes Gwardii Łukasz Tobys.
Raport Sponsoring Insight udowadnia, że klub rozwija się na każdej płaszczyźnie. Świadomość opakowania produktu, jakim jest Gwardia Wrocław z każdym rokiem wzrasta. Wpływ na to ma także popularność siatkówki w Polsce. Rok olimpijski to przypływ dodatkowych osób zainteresowanych piłką siatkową.